A vállalkozások termelékenységének erősítése a következő évek legfontosabb feladata

2018-06-14 16:34:09

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) létrehozása annak köszönhető, hogy a kormány felismerte a gazdaságfejlesztésben rejlő lehetőségeket és innovációval ad választ a technológiai kihívásokra – mondta György László gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkár szerdán Budapesten, a társadalmi jövőképességről rendezett konferencián.

György László a globális folyamatok felismerésének jelentőségét hangsúlyozva kiemelte az új technológiák szerepét, mert ezek – mint mondta – olyan ágazatokban válthatnak ki munkahelyeket, amelyekben Magyarország különösen érintett. Hozzátette, hogy az előrejelzések szerint a tevékenységek 60 százaléka jelentős mértékben automatizálódhat, ám ez szerinte nem feltétlen a munkahelyek megszűnését, inkább átalakulását okozhatja.

Az államtitkár megjegyezte, hogy a világ gazdasági súlypontjai átalakulnak a feltörekvő államok gazdaságának megerősödésével, a népesség városokba áramlásának köszönhetően pedig felértékelődik az épített és a természeti környezet minősége. Hozzátette, hogy az évszázad közepére világszerte 5 milliárd főre duzzad a középosztály, annak fogyasztási szokásai pedig erősítik a keresletet a minőségi szolgáltatások iránt. Magyarország számára új lehetőség, hogy ezzel párhuzamosan a globális élelmiszerigény legalább 30 százalékkal nő, de a nyugati társadalmak elöregedése is járhat előnyökkel, hiszen ennek köszönhetően új fogyasztói igények jelenhetnek meg az egészségiparban és az egészségturizmusban – hangsúlyozta. György László szerint a következő évek legfontosabb feladata magyar vállalkozások termelékenységének erősítése lesz, emellett sürgette a közlekedési infrastruktúra további fejlesztését és a kilencvenes években magánkézbe került stratégiai infrastruktúraelemek visszavételét.

Hernádi Zsolt, a Mol-csoport elnök-vezérigazgatója a változás képességét és az emberi tényezők ismeretét a gazdasági siker kulcsának nevezte. Ismerni kell a jövő szükségleteit, a hosszú távú fogyasztói igények felmérése azonban nem hagyhatja figyelmen kívül a rendkívül sokszínű emberi viszonyokat és az emberi magatartás dinamikáját – hangsúlyozta. A Mol vezetője szerint a trendkutatók sokszor ezzel nem számolnak, a matematikai modellek ezért – mint azt globális cégek bukásai is mutatják – emiatt tévednekHernádi Zsolt figyelmeztetett arra is, hogy bármekkora piacot gyorsan el lehet veszíteni, ha egy cég nem számol az állandó változással és azzal, hogy annak irányát sokkal könnyebb megbecsülni, mint a sebességét.

Forrás: MTI