Albérlet szimpátia alapon - Bes

2019-05-22 13:07:01

Az újfajta albérletkereső applikációt fejlesztő Bes a BVK Interreg-program keretében rendezett magyar-szlovák startup-versenyén tűnt fel. Türei Kálmánnal a fejlesztés hátteréről és arról beszélgettünk, hogyan érheti el a kritikus felhasználói tömeget egy piactér-jellegű applikáció.

Jól sejtem, hogy albérletkereséssel kapcsolatos frusztráció hozta létre a vállalkozást?

Hárman próbáltunk albérletbe költözni, és azzal a problémával szembesültünk, hogy az ügynökök uralják a piacot, és nagyon nehéz velük kapcsolatot teremteni, nem értenek ahhoz a lakáshoz, amit ki szeretnének adni, és a rövidtávú haszonszerzés a céljuk. Arra gondoltunk, hogy nekünk milyen jó lenne, ha közvetlenül a tulajdonosokkal tudnánk találkozni, nekik pedig jó lenne, ha közvetlenül velünk tudnának tárgyalni. Albérletet keresni viszont egész napos munka: az ember felmegy hirdetési oldalakra, összegyűjt 10-15 szimpatikus hirdetést, majd megpróbálja őket végighívogatni, de csak a hirdetők fele veszi fel a telefont. Amit mi az applikációval elérünk, az az, hogy a villamoson utazva, akár öt perc alatt is böngészni lehessen az ajánlatok között, és kölcsönös szimpátia esetén fel tudják venni a kapcsolatot. A tulajdonosok számára előny az is, hogy nem kell olyan bérlőkkel beszélgetniük, akik számukra egyáltalán nem szimpatikusak. A hirdetési oldalakról mindenki fel tud hívni.

A szimpátia hogyan tud kialakulni? Van egy közösségihálózat-szerű része is az alkalmazásnak?

Alapvetően egy piactér jellegű alkalmazást építünk. Az albérleteket preferenciák alapján lehet szűrni, de mindig ott van mögöttük egy tulajdonosi profil. Ez nagyon sok információt hordoz, de már az is sokat jelent, ha valaki lát egy képet a másik félről. A magáról leírt néhány mondat már egy második benyomást is biztosít, és tervezzük az összekapcsolást más oldalakkal, például a LinkedInnel is. Értékelési rendszer is működik az applikációban, így idővel minden profilhoz kialakul egy értékelési profil is.

Van bérlői profil is?

Minden regisztrálónak egy profilja van, és át tudja állítani, hogy bérlőként vagy bérbeadóként szerepel éppen a rendszerben.



Hol áll most az applikáció?

Január óta van fenn a Play Áruházban és az App Store-ban az alkalmazás. Jelenleg mintegy 800 felhasználónk, és nagyjából 100 listázott ingatlanunk van. A magvető fázisról tárgyalunk, magyar és külföldi kockázati tőkebefektetők, illetve angyalbefektetők is érdeklődnek.

Az ilyen jellegű alkalmazásoknál fontos a kritikus tömeg, hogy a frissen belépő felhasználó már valós kínálattal szembesüljön. A jelenlegi kínálat elegendő a felhasználói élményhez?

A felhasználói élményhez elég, viszont az applikáció folyamatos működéséhez még kevés. Az albérletpiac nagyon szezonális, és számunkra az a fontos, hogy július végén vagy augusztusban ott legyen a kellő mennyiségű listázott ingatlan a felületen. A bérlőkkel könnyebb dolgunk van, egyetemekkel alakítottunk ki kapcsolatokat, és ezek tökéletes partnerségek, hiszen összefogják az albérletet keresőket. Lévén, hogy lakátulajdonosokat tömörítő csoport nem létezik, így őket egyesével kell megszólítani. Jelenleg is azon dolgozunk, hogy a már nálunk előregisztrált több ezer tulajdonos számát növeljük.

Végeztek aktív marketingtevékenységet a bérbeadók felé?

Az elmúlt egy-másfél évben építettük a tulajdonosi kapcsolatokat, de jelenleg viszonylag alacsony intenzitású marketinget folytatunk. Olcsó eszközökkel is szép eredményeket tudunk elérni, Facebook és Google Ads hirdetéseket futtatunk.

A célpiacot hogyan határozzátok meg?

Magyarország pilot piac nekünk, ezen belül Budapest és Debrecen a legérdekesebb. A bérlők között elsősorban a külföldi egyetemistákat és az expatokat célozzuk. Magyarország után Bécset szeretnénk bevenni, ahol a hallgatók 25 százaléka külföldi, utána pedig Münchenbe terjeszkednénk tovább. Ezekben a városokban már aktív kapcsolatokat alakítottunk ki, de hosszabb távon egész Európában gondolkodunk.

A különböző versenyek, rendezvények tudnak ebben segíteni?

Azt gondolom, hogy minden verseny egy jó gyakorlási lehetőség a pitchelés tekintetében. Azt rendezvénye válogatja, hogy mennyire lehet hatékony networking tevékenységet végezni, de gyakorlásra mindig nyílik lehetőség.