Enduraid – Mosolyogva célba érni

Személyes tapasztalatok alapján a sportolók tömegeinek segítő alkalmazást hozott létre az Enduraid csapata, akik most készülnek kilépni a világpiacra.

Kindl Gábor 1986 óta jelen van a triatlonsportban, több távon országos bajnoki címet nyert, és már az első triatlon VB-n is részt vett. Sportolóként tapasztalta meg, hogy a frissítés, a megfelelő tápanyag- és folyadékfogyasztás kulcsfontosságú a csúcsteljesítmény eléréséhez, nem beszélve az egészség megőrzéséről. Olyannyira, hogy a helytelen frissítés például minden évben haláleseteket is okoz a maratoni futók körében. Tapasztalatait először személyesen adta át, de az igények megnövekedésével felmerült, hogy egy mindenki számára elérhető alkalmazást is létrehozzanak.

Ehhez már csapatra volt szükség, amely részben véletlenszerűen, részben tudatosan épült fel. Gábor felesége Ohióban sportösztöndíjasként végzett kommunikáció szakon, így ő felel a kommunikációs, ügyfélkapcsolati és közösségi médiás feladatokért. Zahorecz Zsolt régi ismerős, aki nemcsak szintén sportol, de az üzleti gondolkodásuk is hasonló – ő a vállalkozói szemléletet hozta a csapatba, valamint barátját, Magashegyi Balázst, aki a kreatív megvalósításért felel.

A fejlesztés során két komoly kihívás adódott: kiszámolni az erőforrás-veszteséget és meghatározni, mi az, amit ebből a sporttevékenység közben vissza kell pótolni, valamint a piacon elérhető rengeteg termékből valóban jó mixeket összeállítani. Az alkalmazás nagyon sok tényezővel számol, a külső körülményektől a felhasználó testfelépítéséig. Emellett több mint 600 termékről található benne információ, az aktuális versenyek és frissítőállomásaik adatbázisa pedig kényelmes és pótolhatatlan megoldássá teszi. Az app elvileg minden olyan tevékenységhez alkalmazható, ahol az izmainkat használjuk. Jelenleg a kerékpározás, úszás, futás és a triatlon szerepelnek benne, de a tervek szerint ezt tovább bővítenék, akár a csapatsportok felé is. A magyar piacon a tesztek során mintegy 1000- 1200 rendszeres felhasználó több mint tízezer frissítési tervet állított már össze, és eddig egyetlen negatív visszajelzés sem érkezett.

Most érkezett el a nemzetközi piacra lépés fázisa, amelyhez jelenleg befektetőt keresnek. Aktív résztvevőként jól ismerik a piacot, marketingtervük szerint célcsoportjuk képzett, biztos jövedelemmel rendelkező, igényes emberekből áll, akiknél jól működik az előfizetéses üzleti modell, de a folyamatos fejlesztések sem spórolhatók meg. Mivel az alkalmazásnak angol nyelvű változata is létezik, a benne ajánlott termékek pedig globálisan elérhetőek, ezért az egész világ a célpiacuknak számít.

A vállalkozás jelenlegi életszakaszában „nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani”, ezért minden lehetőséget megragadnak a publicitás megszerzésére. A BVK-nak köszönhetik a Bochumban kötött kapcsolatokat és több befektetői tárgyalásukat is, valamint sokat tanultak a Vidal-féle pitch tréningből is. Nemsokára pedig az RTL Klub üzleti showműsorában fognak befektetőkkel találkozni.